Poslední komentáře 27.09.2013 - 10:45:03 - koudy komentoval v článku Rozhovor s Robertem Krupičkou

19.01.2013 - 16:07:28 - polic komentoval v článku Dosažitelné časy

06.10.2012 - 18:48:45 - Hugo komentoval v článku Henryk Szost v polském maratonském rekordu

Nejčtenější články 116781x - Atletická abeceda

30330x - Jak na kruhový trénink

29662x - Liftink

26160x - Odpichy

23600x - Nejkvalitnější světové a české rekordy

Zobrazit vše


TOPlist
Přihlášení
Registrace

Narozeniny slavíBöck Adam (* 21.7.1987)

CitátMůj dům shořel, ale aspoň vidím na nebe! (Žena umírající na rakovinu)

Odkazy Běháme.cz – běhání, jogging, sport, hubnutí




Odpichy

Datum: 4.11.2008 | Autor: Dooma | Zobrazen: 26160 x

Odpichy jsou jedním z mnoha cviků spadajících do atletické abecedy (speciálních běžeckých cvičení).

Odpichy provádíme zdůrazněním odrazu a letové fáze při běžeckém pohybu. Důležitá je práce rukou (zkuste dělat odpichy a nehýbat s rukama - jde to dost těžko)a propnutí tří hlavních kloubů (kotník, koleno, kyčel) při odrazu.

Odpichy můžeme provádět frekvenčně či skokově (rozdíl je v důrazu na odraz a délce letové fáze).

Provádějte odpichy zásadně na měkkém povrchu (tráva), rovném povrchu (myšleno nehrbolatém). Doporučuje se dělat odpichy do svahu, jelikož to snižuje náraz při dopadu.

Zde jsou dvě ukázky odpichů (zpomalená 4x)


Dále si můžete prohlédnout na stránkách www.atletika.cz kinogram Heleny Fuchsové při provádění tohoto cviku

Facebook Delicious

Hodnocení článku

Hodnoceni: 1.00 (3 x)

Komentáře

K článku nebyly napsány zatím žádné komentáře.

© Dominik Šimůnek 2008